Blog ini merupakan blog rasmi Sekolah Kebangsaan Datuk Abdullah yang memaparkan aktiviti yang dijalankan di sekolah dan perkongsian ilmu dan bahan pendidikan.


Sambutan Hari Guru 2017

Hari Guru datang lagi..Untuk tahun ini seperti biasa sambutan meriah dijalankan di sekolah pada 16 Mei. Acara bermula dengan senamrobik yang diketuai oleh anak-anak tahun 6. Semua guru dan pelajar terlibat sama dalam acara ini.

Selesai senamrobik, guru-guru ke acara sukaneka. Beberapa stesen disediakan dan setiap kumpulan dikehendaki menyudahkan aktiviti di setiap stesen. Sebaik sahaja acara ini berakhir, para guru disajikan dengan makan tengah hari. Kehadiran YB Dato' Mohd Isam bin Mohd Isa, ADUN Kawasan Gemencheh, menjadikan suasana bertambah hangat. Terima kasih dato' kerana sudi singgah ke SKDA dan menghadiahkan sebiji kek saban tahun kepada kami.

Untuk acara seterusnya, dengan tema merah hitam, semua guru dibawa ke dewan bagi acara bacaan perutusan , persembahan dan juga penyampaian hadiah. Terima kasih tidak terhingga diucapkan kepada YDP Tuan Rosli bin Yatim kerana sudi hadir sejak pagi sehinggalah ke upacara penyampaian hadiah.

Semoga ukhwah yang terjalin ini bercambah menjadi ikatan yang murni bagi sama-sama memaju SKDA ke arah kegemilangan. Maju Terus Maju.

Terima kasih Dato' YB Mohd Isam atas keprihatinan.

Terima kasih YDP Tuan Rosli kerana sudi menunggu sehingga acara selesai walaupun sibuk dengan tugasan


Merah hitam tema kita


Guru Besar menjadi mumia


Mumia paling disukai ramai



persembahan pelajar



sesi paling disukai...

Share:

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Follow Blog Kami

Tempahan Perpustakaan

Tempahan Perpustakaan
Sila Scan Kod Bar

Akhbar Tempatan

Popular Posts

Labels

Blog Archive

Recent Posts