Blog ini merupakan blog rasmi Sekolah Kebangsaan Datuk Abdullah yang memaparkan aktiviti yang dijalankan di sekolah dan perkongsian ilmu dan bahan pendidikan.


Taklimat Peningkatan Penggunaan VLE Dalam Kalangan Murid, Ibu Bapa dan Guru 2018

Pada 5hb Mac, satu taklimat daripada UniCLIQ telah dijalankan di sekolah. taklimat khusus berkenaan VLE ini telah disampaikan oleh wakil UniCLIQ sendiri iaitu Encik Muhammad Farhan bin Norman. SKDA merupakan destinasi pertama yang telah dipilih oleh UniCLIQ bagi daerah Tampin untuk menyampaikan taklimat Peningkatan Penggunaan VLE dalam kalangan Ibu Bapa, Murid dan Guru.

Tujuan utama taklimat ini adalah untuk memperkenalkan beberapa tools tambahan yang terdapat di dalam VLE dan juga sebagai salah satu usaha bagi meningkatkan lagi penggunaan VLE untuk semua pihak.

Taklimat bermula pada pukul 9.00 pagi. Sesi pertama ini adalah untuk ibu bapa dan pelajar tahun 4,5 dan 6. Taklimat ini disampaikan di dewan sekolah.  Sementara untuk guru pula telah disampaikan dalam sesi 2 iaitu pada pukul 10.30 pagi di Makmal Komputer.

Diharapkan dengan adanya pendedahan sebegini maka akan berlakunya peningkatan dalam penggunaan VLE di SKDA. SKDA Boleh!!








Share:

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Follow Blog Kami

Tempahan Perpustakaan

Tempahan Perpustakaan
Sila Scan Kod Bar

Akhbar Tempatan

Popular Posts

Labels

Blog Archive

Recent Posts