Blog ini merupakan blog rasmi Sekolah Kebangsaan Datuk Abdullah yang memaparkan aktiviti yang dijalankan di sekolah dan perkongsian ilmu dan bahan pendidikan.


Anugerah Sekolah Cemerlang Sukan Negeri Sembilan 2008

SKDA telah berjaya sekali lagi memenangi anugerah cemerlang sukan Negeri Sembilan bagi tahun 2008 setelah mendapat anugerah yang sama pada tahun 2005. Kejayaan ini amat membanggakan warga sekolah keseluruhannya.

Majlis penyampaian anugerah telah disempurnakan oleh YAB Menteri Besar Negeri Sembilan di Allson Klana, Seremban. Anugerah diterima oleh Pn.Hjh.Napsiah bt Yusuf selaku Guru Besar mewakili warga SKDA pada 11 April 2009 .Turut menerima penghargaan ialah jurulatih utama pasukan kriket SKDA iaitu En.Azman Aziz dan En.Saravanan Machap.SKDA juga menerima Anugerah Sukan peringkat PPD bagi tahun 2008.
Kecemerlangan pasukan kriket sekolah menjadi pengukur prestasi SKDA berbanding sekolah-sekolah lain. Pasukan Kriket SKDA telah 6 tahun berturut menjadi Johan Pertandingan Kriket peringkat negeri. Ramai antara pelajar SKDA dipilih untuk menyertai skuad negeri ke pertandingan peringkat kebangsaan.

Diharapkan pasukan kriket kekal mengungguli tempat teratas untuk tahun-tahun seterusnya.
Share:

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Follow Blog Kami

Tempahan Perpustakaan

Tempahan Perpustakaan
Sila Scan Kod Bar

Akhbar Tempatan

Popular Posts

Labels

Blog Archive

Recent Posts