Blog ini merupakan blog rasmi Sekolah Kebangsaan Datuk Abdullah yang memaparkan aktiviti yang dijalankan di sekolah dan perkongsian ilmu dan bahan pendidikan.


HARI ANUGERAH DAN KECEMERLANGAN 2010









Pada 10 Nov yang lalu, berlangsungnya Majlis Anugerah dan Kecemerlangan pelajar SKDA. Majlis bermula pada pukul 2.30 petang bertempat di dewan sekolah. Majlis dirasmikan oleh YB Dato'Mohd.Kamil (ADUN Kawasan Gemencheh) diiringi dengan isteri beliau, Datin Halimah. Majlis dimulakan dengan ucapan dari YDP PIBG, En.Ghazali Arshad diikuti oleh Tuan Guru Besar, Tn.Hj.Zainal bin Yusof dan ucapan perasmian dari YB Dato'Mohd.Kamil.
Majlis diteruskan dengan penyampaian hadiah kepada para pelajar yang berjaya dalam bidang akademik berdasarkan Peperiksaan Akhir Tahun dan juga Peperiksaan Akhir Tahun KAFA.Tokoh pelajar disandang oleh Mohd.Hidayat b Mohd.Reza, Siti Nor Aqilla bt Aznizam dan Mohd.Faris. Majlis juga diselang seli dengan persembahan kebudayaan dari pelajar-pelajar SKDA. Memang berbakat pelajarSKDA jika diberi peluang. Berbagai persembahan dipersembahkan kepada hadirin. Antaranya ialah persembahan nasyid diiringi kompang, tarian lagu Inggeris, tarian Zapin dan tarian endang. Majlis juga diserikan dengan cabutan nombor bertuah, sebanyak 20 hamper disediakan untuk hadirin.
Tahniah kepada semua pelajar yang berjaya dan kepada yang lain diharap akan terus berusaha mencapai kejayaan pada masa akan datang.
Share:

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Follow Blog Kami

Tempahan Perpustakaan

Tempahan Perpustakaan
Sila Scan Kod Bar

Akhbar Tempatan

Popular Posts

Labels

Recent Posts