Blog ini merupakan blog rasmi Sekolah Kebangsaan Datuk Abdullah yang memaparkan aktiviti yang dijalankan di sekolah dan perkongsian ilmu dan bahan pendidikan.


PERKHEMAHAN PERDANA BADAN BERUNIFORM

Setelah sekian lama tidak mengadakan perkhemahan dipadang sekolah, tahun 2010 mereliasisasikan hal tersebut. Satu perkhemahan telah diadakan di padang sekolah dibawah program unit Ko-Kurikulum pada 29 hingga 31 Oktober. GPK Ko-Kurikulum ,Tn.Badrul Hisham bertindak sebagai penyelaras perkhemahan sementara En.Azman Aziz sebagai Kem komanden dan semua guru SKDA terlibat sepenuhnya dalam aktiviti yang dirancang sepanjang program. Seramai 71 orang murid terlibat dalam perkhemahan kali ini.
Berbagai aktiviti dirancang dalam memenuhi tentatif program. Antaranya ialah Pertandingan Memasak, Sukaneka, Trekking, Mencari Harta Karun dan Malam Kebudayaan. Semua guru bergotong -royong memasak makanan untuk para peserta perkhemahan. Pada malam kedua perkhemahan berjalannya program Malam Kebudayaan. Serentak dengan itu Perlawanan Akhir Bolasepak Piala Malaysia antara Negeri Sembilan dan Kelantan berlangsung. Tidak ketinggalan bagi semua peserta dimana dengan penuh semangat turut menyaksikan perlawanan secara langsung yang dipaparkan di skrin besar sekolah. Selepas itu tetamu dijamu dengan BBQ ayam dan ikan bakar serta nasi lemak.

Perkhemahan berakhir pada pukul 12.30 tgh 31 Oktober selepas acara penyampaian hadiah diadakan. Semua peserta pulang , walaupun dalam keadaan kepenatan tetapi membawa banyak pengalaman dan maklumat yang akan digunakan pada masa-masa akan datang. Syabas...semua warga SKDA.....
Share:

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Follow Blog Kami

Tempahan Perpustakaan

Tempahan Perpustakaan
Sila Scan Kod Bar

Akhbar Tempatan

Popular Posts

Labels

Recent Posts