Blog ini merupakan blog rasmi Sekolah Kebangsaan Datuk Abdullah yang memaparkan aktiviti yang dijalankan di sekolah dan perkongsian ilmu dan bahan pendidikan.


Program Transisi Tahun 1 sessi 2011


"Wah! Bestnya sekolah...Macam-macam ada....". Demikianlah kata-kata yang terkeluar dari murid Tahun 1 SKDA. Ini menggambarkan sekolah adalah tempat yang amat menyeronokkan baginya. Manakan tidak...sepanjang tiga minggu persekolahan, pelajar Tahun 1 telah didedahkan dengan berbagai aktiviti yang dilalui melalui Program Transisi Tahun 1.
Program yang bermula dari 3 hingga 21 Januari 2011 ini telah dirasmikan penutupannya dalam acara kemuncak iaitu acara sukaneka murid tahun 1. Sebanyak 10 acara permainan telah dirancang dengan acara tiup belon hingga pecah menjadi acara penamat. Penyampaian hadiah telah disempurnakan oleh GPK Ko-Kurikulum, Tuan Badrul Hisyam bin Tuan Abdullah.
Dalam program ini berbagai aktiviti diatur. Antaranya lawatan, melukis, menyanyi, bercerita dan berbagai lagi bertujuan untuk mempersiapkan diri pelajar dalam menempuh alam pendidikan sepenuhnya. Syabas..guru-guru SKDA..khasnya guru Tahun 1.

Share:

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Follow Blog Kami

Tempahan Perpustakaan

Tempahan Perpustakaan
Sila Scan Kod Bar

Akhbar Tempatan

Popular Posts

Labels

Recent Posts