Blog ini merupakan blog rasmi Sekolah Kebangsaan Datuk Abdullah yang memaparkan aktiviti yang dijalankan di sekolah dan perkongsian ilmu dan bahan pendidikan.


Sesi Bimbingan Teacher Participants Discussion(TPD)




Program penutur Jati yang dianjurkan oleh PPD Tampin di bawah dasar memperkukuh Bahasa Inggeris (MBI) telah mula dilaksanakan bertempat di Makmal komputer Sekolah Kebangsaan Datuk Abdullah. Program yang melibatkan guru Bahasa Inggeris yang mengajar tahun 1, 2 ,3 dan pra-sekolah ini akan berlangsung selama 30 bulan dimana perjumpaan diadakan setiap hari Selasa pukul 2.30 hingga 5.00 petang. Seramai 3 orang fasilitator iaitu Tiffany M.Mulhall, Steven W.Mulhall dan Gavin Trott menjadi pembimbing kepada 28 orang guru dari 5 buah sekolah dalam daerah Gemencheh.
SKDA menghantar seramai 9 orang guru menghadiri program ini iaitu Pn.Fatimah, Pn.Khaznita, Pn.Norakhmal, Pn.Norlaila, Pn.Norzehan, Pn.Siti Romiyah, Cik Maizatul Sarah, Pn.Norazian dan Pn.Norlaili. Dengan adanya program sebegini dapatlah ditingkatkan pengetahuan dan menambahbaik teknik pembelajaran seterusnya meningkatkan prestasi pelajar sekolah.
Selamat berkursus......dan daripada sesi pertama yang dihadiri...nampaknya sesi ni akan dipenuhi berbagai aktiviti menarik!!! Have fun and be a good trainer.......
Share:

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Follow Blog Kami

Tempahan Perpustakaan

Tempahan Perpustakaan
Sila Scan Kod Bar

Akhbar Tempatan

Popular Posts

Labels

Recent Posts