Blog ini merupakan blog rasmi Sekolah Kebangsaan Datuk Abdullah yang memaparkan aktiviti yang dijalankan di sekolah dan perkongsian ilmu dan bahan pendidikan.


PROGRAM BACAAN YAASIN PERDANA

Setelah berusaha dengan gigih, maka kini tibalah masa untuk bertawakal dan berdoa kepada Allah s.w.t. Begitu juga dengan warga SKDA, satu program Bacaan Yaasin Perdana telah dilaksanakan pada 17 ogos 2017 yang lalu. Ini adalah hasil kerjasama antara Unit Bimbingan Dan Kaunseling SKDA bersama PIBG dan AJK Masjid As-Syakirin.
Majlis bermula dengan pendaftaran murid-murid tahun 6, ibu bapa dan para hadirin yang turut hadir pada majlis itu. Ini disusuli dengan solat Maghrib berjemaah yang diimamkan oleh Imam 2 Masjid As-Syakirin. Acara diteruskan dengan bacaan Yaasin, Solat Hajat dan Solat Isyak secara berjemaah. Semoga usaha yang telah ditunjukkan oleh murid, guru dan waris  ini akan membuahkan hasil sebagaimana yang kita inginkan. Diharapnya juga, murid-murid akan beroleh kejayaan dalam peperiksaan UPSR yang akan ditempuhi bermula 12 September 2017 ini.


Kata aluan daripada Ustaz Amerullah Maula Ismail sebelum majli Bacaan Yaasin bermula

Majlis Bacaan Yaasin
Majlis Bacaan Yaasin
Penyampaian cenderamata daripada En. Ahmad Nizam bin Dzulkifli, GPK Pentadbiran SKDA kepada pihak Masjid As-Syakirin 

Share:

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Follow Blog Kami

Tempahan Perpustakaan

Tempahan Perpustakaan
Sila Scan Kod Bar

Akhbar Tempatan

Popular Posts

Labels

Recent Posts