Blog ini merupakan blog rasmi Sekolah Kebangsaan Datuk Abdullah yang memaparkan aktiviti yang dijalankan di sekolah dan perkongsian ilmu dan bahan pendidikan.


Ceramah Dadah Musuh Negara


Masalah dadah sememangnya menjadi satu ancaman utama kepada negara kita. Biarpun pelbagai langkah telah dijalankan oleh kerajaan dan juga badan swasta, namum masalah penyalahgunaannya masih lagi menjadi satu isu besar. lantaran atas dasar tanggungjawab sosial, maka pihak sekolah telah mengadakan satu ceramah khas melibatkan pelajar tahap dua Sekolah Kebangsaan Datuk Abdullah. Ceramah ini adalah sebagai satu platform awal yang kami usahakan dalam memberi input tentang bahaya dadah kepada manusia. Untuk makluman semua, kami juga mengadakan satu slot khas pada setiap kali perhimpunan yang diberi nama "Lima Minit Anti Dadah".

Bagi memantapkan lagi memahaman pelajar tentang isu ini pada 24 Oktober 2017, kami telah menjemput penceramah dari Agensi Anti Dadah Kebangsaan (AADK) untuk menceritakan dan memberi gambaran sebenar tentang senario pemasalahan berkaitan dadah ini kepada pelajar. Diharapkan semoga dengan adanya pendedahan awal ini, mampu menjadikan warga SKDA bebas daripada dadah apabila menginjak ke alam dewasa kelak. 
Dadah Musuh Negara!!!






Share:

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Follow Blog Kami

Tempahan Perpustakaan

Tempahan Perpustakaan
Sila Scan Kod Bar

Akhbar Tempatan

Popular Posts

Labels

Blog Archive

Recent Posts