Blog ini merupakan blog rasmi Sekolah Kebangsaan Datuk Abdullah yang memaparkan aktiviti yang dijalankan di sekolah dan perkongsian ilmu dan bahan pendidikan.


Majlis Khatam Quran - Tahun 6

Pada hari ini iaitu 21 November 2017, seramai 48 murid telah diraikan dalam Majlis Khatam Al- Quran. Majlis Khatam Al-Quran ini merupakan aktiviti kelolaan Panitia Pendidikan Islam dan diadakan pada setiap tahun. Matlamat utama program seumpama ini dijalankan adalah untuk melahirkan generasi muda yang cintakan Al-Quran di samping memupuk sikap berani dan terbuka di kalangan murid SKDA.

Objektif utama majlis ini diadakan adalah bertujuan untuk memberi peluang kepada murid mengembangkan bakat melalui program yang dianjurkan. Selain menanam rasa cintakan Al-Quran, ia juga memotivasikan murid supaya berminat membaca Al-Quran sehingga khatam. Ini secara tidak langsung telah mewujudkan persaingan yang sihat di kalangan murid.

Majlis ini turut dimeriahkan dengan kehadiran YDP PIBG, En. Rosli bin Yatim, ibubapa dan ahli keluarga yang lain. Diharapkan agar pada masa akan datang, bilangan murid yang khatam akan bertambah dari masa ke semasa.



















Share:

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Follow Blog Kami

Tempahan Perpustakaan

Tempahan Perpustakaan
Sila Scan Kod Bar

Akhbar Tempatan

Popular Posts

Labels

Recent Posts