Blog ini merupakan blog rasmi Sekolah Kebangsaan Datuk Abdullah yang memaparkan aktiviti yang dijalankan di sekolah dan perkongsian ilmu dan bahan pendidikan.


Tahukah Anda?

1. Tahukah anda tabiat suka mengigit kuku, memainkan rambut, atau mengelupas kulit mati merupakan tanda-tanda orang perfeksionis. [Univ. of Montreal]

2. Tahukah anda bahawa wanita memiliki lebih banyak kelenjar peluh dibandingkan lelaki, namun kelenjar peluh lelaki lebih aktif.

3. Tahukah anda kajian membuktikan bahawa filem paling lucu di dunia ialah 'Airplane (1980)' yang menimbulkan 3 derai ketawa per minit.

4. Tahukah anda otak lebih sukar mengingat bacaan dari buku digital (e-book) berbanding buku bercetak.

5. Tahukah anda, jika wanita memandu kereta dan tersesat, dia akan berhenti untuk menanyakan arah, tetapi bagi lelaki, itu merupakan tanda kelemahan.

6. Tahukah anda, Larry Tesler adalah pencipta 'Copy Paste' yang sangat berjasa kepada ramai orang dalam menyelesaikan tugas-tugas.

7. Tahukah anda pencipta watak bagi kartun Johnny Bravo, Powerpuff Girls, dan Dexter's Laboratory merupakan rakan sebilik semasa di universiti.

8. Tahukah anda, jika anda metaip nombor ni 241543903 pada google search pada bahagian image, anda akan menjumpai banyak gambar orang memasukkan kepala dalam almari, peti ais dan sebagainya

9. Tahukah anda setiap tahun sekitar 6.000 orang meninggal dunia disebabkan oleh memandu atau berjalan kaki sambil bermain telefon.

10. Tahukah anda, ada sekitar 1 quadrillion (1,000,000,000,000,000) semut di seluruh dunia.

11. Tahukah anda berat seluruh tulang seekor burung merpati lebih ringan daripada berat bulu-bulunya.


Share:

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Follow Blog Kami

Tempahan Perpustakaan

Tempahan Perpustakaan
Sila Scan Kod Bar

Akhbar Tempatan

Popular Posts

Labels

Blog Archive

Recent Posts