Blog ini merupakan blog rasmi Sekolah Kebangsaan Datuk Abdullah yang memaparkan aktiviti yang dijalankan di sekolah dan perkongsian ilmu dan bahan pendidikan.


UPSR 2017



Tanggal 11 hingga 14 September yang lalu merupakan hari penentuan bagi pelajar Tahun 6 sesi persekolahan 2017 kerana berlangsungnya Peperiksaan Ujian Penilaian Sekolah Rendah ( UPSR). 

Setelah pelbagai program dilaksanakan, maka bermula pada 8 September setelah selesai Majlis Bacaan Yassin dan solat sunat Dhuha, para pelajar telah dijemput dan dilayan dengan penuh kasih sayang oleh para guru di kantin. Makanan istimewa telah disediakan oleh pengusaha kantin sekolah. Puan Russita binti Latip, Guru Besar Sekolah Kebangsaan Datuk Abdullah juga sudi meluangkan masa melayan karenah calon-calon UPSR ini.

Pada hari-hari peperiksaan dilangsungkan, para guru masih juga melayan dan menyediakan sarapan pagi sambil membuat ulangkaji dan memberi tips akhir buat mereka. Setelah itu para pelajar akan beratur dan dimulakan dengan bacaan doa oleh Ustaz Badrustamam dan juga Ustaz Amirullah. Selesai bacaan doa, mereka akan bersalam-salaman dengan guru-guru dan terus menuju ke dewan peperiksaan.

Semoga kejayaan cemerlang milik mereka dan seterusnya menjadikan SKDA sekolah unggul di daerah Tampin. Sama-samalah kita doakannya. 











Share:

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Follow Blog Kami

Tempahan Perpustakaan

Tempahan Perpustakaan
Sila Scan Kod Bar

Akhbar Tempatan

Popular Posts

Labels

Blog Archive

Recent Posts