Blog ini merupakan blog rasmi Sekolah Kebangsaan Datuk Abdullah yang memaparkan aktiviti yang dijalankan di sekolah dan perkongsian ilmu dan bahan pendidikan.

Kenali Penjodoh Bilangan

Peaceeee...kita bersua lagi dalam agenda pendidikan..macam politik pulakkan..jika sebelum ni ada admin berikan contoh tentang penjodoh bilangan, kali ini pun admin hendak berikan beberapa contoh dalam penjodoh bilangan jugak.. tapi kali ni versi lain..sebab apa, takde sebab pun..kikiki..saja je laaa..kita pun suka benda yang lawa, yang cantikkan..jadiiii, admin berilah beberapa versi untuk korang pilih..nak tampal dalam kelas, nak jadikan bbm ke ataupun nak letak kat papan kenyataan..semua boleh..benda lawa kot,hehe.. ehh, banyak pulak pendahuluannya 🤦🏼‍♀️

Baiklah.. Penjodoh bilangan ni ialah kata yang digunakan bersama-sama dengan kata bilangan untuk membilang kata nama konkrit iaitu bukan abstrak.. Contohnya adalah seperti berikut:








































Di bawah ni pulak, ada versi lain lagi..jadi memang boleh pilihkan..




















Cukuplah perkongsian admin kali ini. Diharapkan agar kalian akan gunakan dengan sebaik mungkin. Tq 😘


Share:

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Follow Blog Kami

Tempahan Perpustakaan

Tempahan Perpustakaan
Sila Scan Kod Bar

Akhbar Tempatan

Popular Posts

Labels

Blog Archive

Recent Posts